Horný featrebox

utorok 5. februára 2013

Copywriting | Téma, Nadpis, Editácia - najdôležitejšie ingrediencie kvalitného textu

zdroj: topcreativ.com
Včera ma Lukáš P. trošku "spucoval" za 3 tipy ako robiť weby. Poradil mi, nech sa sústredím na oblasť v ktorej sa pohybujem, textotvorbu - copywriting. Preto som sa rozhodol priniesť vám sériu článkov o tom ako písať. Poďme priamo na vec.

Čo má vplyv na kvalitu textu?


Dobrá otázka! V podstate úplne všetko... 

Od 
  • osobnosti autora textu, 
  • povahy popisovaného produktu alebo udalosti, 
 cez 
  • slovosled, 
  • gramatiku, 
  • dĺžku, početnosť a skladbu viet 
až po... 
  • tému, 
  • úpravu 
  • nadpis. 

Práve tomuto sa budem venovať dnes... 
Ako to teda robiť? 


Sústreď sa na jednu tému


Toto je asi najčastejší problém nás vštekých. Väčšinou sú autori textov veľmi inteligentní a hĺbaví ľudia. Ich myšlienky sú rozlietané. Napadne ťa, že chceš napísať príspevok o službách v banke, potom odbočíš k peknek žienke  za priečkou a skončíš tým, že pred bankou bola banda skejterov. Aká bola vlastne hlavná téma? Aha predsa kvalita služieb v banke.

Pre každý príspevok si vyber jednu  tému a držte sa jej. Vždy! Nechceteš predsa zamotať hlavu tvojim čitateľom.

 

Edituj

 

Čokoľvek napíšeš edituj! Málokto sa narodí ako génius a napíše dobrý a zrozumiteľný text na prvý krát. Aj Hemingway veľa upravoval a to mu platili 10 dolárov za slovo. Jaro Dodok mi raz povedal, že blog post napíše za 20 minút. Závidím mu. Mne toľko trvá kým vymyslím nadpis...

 

 

Nadpis, nadpis, nadpis!

 

Apropo nadpis - najdôležitejšia časť textu! Vážne.. Denno denne sme zavalení obrovským množstvom informácii. Na základe čoho si vyberáme čo si prečítame a čo nie? Samozrejme je to nadpisO správnom titulku sa toho dá napísať mnoho. Určite sa tomu budem venovať v ďalších príspevkoch. 

 

Obetuj svoj čas výberu vhodného nadpisu. Známy je prípad autora menom John Wesley, ktorý napísal text pre „Pick the Brain“ a mal na tomto celosvetovo čítanom portáli návštevnosť iba 100 zobrazení. Vymazal ho, zmenil len názov článku a znova uploadoval. Ten istý príspevok si prečítalo 5000 ľudí.

 

Pomohol vám tento blog?Ak áno tak ho prosím  zdieľajte s priateľmi.. Čo považujete za najdôležitejšie pri písaní vy?




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára