Pred pár dňami som začal seriál o copywritingu. Cieľom je naučiť ľudí ako písať stručne a zaujímavo. Je to ťažké. V škole sa to určite nedozviete. Máte šťastie. Ste na správnej adrese.
zdroj: pengjoon.com |
Dnes si čo to povieme o najdôležitejšej časti každého článku. Áno, je to nadpis! Správny headline vám môže pomôcť zvýšiť čitateľnosť až o 5000%. Ako na to?
Zabezpečte zhodu
Zhodu nadpisu a textu. Nepodľahnite "syndrómu Nového času". Ako sa cítite keď zbadáte titulok ktorý sľubuje veľmi zaujímavý obsah. Otvoríte článok. Prečítate si ho a akosi sa čudujete prečo sa v ňom písalo o niečom úplne inom. Stáva sa. Autori proste vôbec nezosúladia nadpis so zvyškom textu.
Nepreťahujte ho
Zmestite sa do siedmich slov. Toľko je hranica na koľko sa vie bežný človek sústrediť. Osem je už príliš veľa.Keep it stupid simple. V jednoduchosti je krása. Snažte sa byť čo možno najstručnejší a najvýstižnejší.
Choďte na to odzadu
Nehovorím o análnom sexe. Najprv napíšte text a potom pohútajte ako by ste to celé nazvali. Pomôže vám to držať sa témy. Mne sa skoro nikdy nezhoduje pôvodný názov s tým uverejneným.
Ak vás nič nenapadá tak popíšte obsah článku jednou vetou a skracujte ju kým sa dá. Zajtra si povieme o technikach tvorby nadpisu ;)
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára