Horný featrebox

streda 16. októbra 2013

Je to také jednoduché

Čaute! 

Nedávno som sa tu viac menej rozčuľoval nad "prístupom!" v jednom nemenovanom kníhkupectve. Reakcie boli rôzne od podpory až po hanu. Našťastie nie som vypatlaný hejter. Doprajem nielen sebe ale aj iným. Keď sa mi niečo páči a som s tým spokojný nerobí mi problem pochváliť to. Ešte sa o svoju skvelú skúsenosť podelím s ostatnými. 


Čo som potreboval?

Je to jednoduché. Každý biznis, ale aj akákoľvek interakcia, je o tom, že jedna strana niečo chce a druhá to má. Pomocou vzájomnej komunikácie sa dohodnú na vzájomnej výmene a podmienkach, alebo nie. Ja som zháňal lacné ubytovanie zo soboty na nedeľu v Poprade. Našiel som istý nemenovaný portál na lacné ubytovania. Vybral si hostel a napísal im cez kontaktný formulár. Sľubovali odpoveď do 24 hodín.

A tá prišla (v nasledujúcom znení) 





“Dobry den p. Peter, ubytovanie pre vas urcite mame:) Cena je bud 9.50e na osobu/noc v 6 postelovej izbe, alebo 10.50e na osobu/noc v 4,3 postelovej izbe. 
Prosim dajte mi vediet, ci mate zaujem, aby som vam zarezervovala noclah u nas:) 



Pekny vecer, Mgr. JXXX HYYYova Manazerka” 

Prečo je tá odpoveď super?

Tejto odpovede si veľmi cením. Čo je na nej dobré? (Skoro) všetko. 


1) Oslovenie menom (rodné meno je pre každého to najmilśie slovo) 

2) Stručná a jasná odpoveď (dostupnosť, ceny, nevtieravá prosba o rezerváciu) 

3) Poprianie pekného večera 

4) Mňa osobne potešili aj smajlíky 

Reakcia na odmietnutie



Žiaľ plány sa zmenili. A bol som nútený nezajednať si ubytovanie. Napísal som nasledujúcu odpoveď: 




“Dobry den JXXX, ospravedlnujem sa za falosny poplach. Ubytovanie nakoniec nebudem potrebovat. Dakujem velmi pekne za rychlu a milu odpoved. Prajem vam vela spokojnych zakaznikov. Pekny vikend Peter Čelko” A tu prichádzame k mini zlomu. Väčšina firiem a ľudí keď ich odmietnete tak to berú osobne. Buď neodpovedajú alebo prejdú na rôzne invektívy. Nie však tu. Odpoveďou mi bolo:  



“Dakujeme, mozno nabuduce!:) JXXX HYYYYova”  

Super! 

Tak prečo len skoro dokonalá komunikácia?

V predmete mailu bola gramatická chyba 

“ubytovanie v Tatranskom hostely” 

Ale ruku na srdce, kto z nás nerobí chyby? A pri takej milej a príjemnej komunikácii ich veľmi rád prepáčim. 



Vidíte? Dobrá komunikácia so zákazníkom je v podstate veľmi jednoduchá. Stačí obetovať len trošku času a snahy. Ľudia si to všimnú a dokážu oceniť. 



Kedy a Kde naposledy potešili vás?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára