Horný featrebox

pondelok 23. septembra 2013

31 vecí, ktoré by som povedal sám sebe pred tým ako pôjdem na VŠ


Ahojte

Ako sa mate? Ako sa darí? Ja som za posledný týždeň dosť vela cestoval, stretol som kopu úžasných ľudí, naučil sa, že nikoho nemožno podceňovať. Neustály presun z miesta na miesto a aktivita ma strašne unavujú. Energiu naberám čítaním. Našiel som skvelý zdroj článkov. Volá sa medium.com. Združuje pisateľov a čitateľov inteligentných textov. Narazil som tam na jeden úžasný článok.

V originále sa volá: “31 Things I’d Have Told Myself Before College”
V preklade: “31 vecí, ktoré by som povedal sám sebe pred tým ako pôjdem na VŠ”

Poslal som link na neho pár ľuďom ktorých mám veľmi rád a viem, že ich poteší. Žiaľ nie každý vie anglicky natoľko dobre aby mu porozumel. Preto som sa rozhodol, že z neho vytiahnem len to najlepšie a preložím to do slovenčiny.


OK, tu to je. Takže…
Čo robiť na VŠ aby ste mali lepší život?

Staňte sa majstrom v kladení otázok – dobré otázky sú alfou a omegou. Vďaka nim sa môžeme učiť oveľa rýchlejšie. Vedomosti vás dovedú tam kam chcete.

Zabudnite na správne odpovede – mimo skúšok neexistujú. Pravdepodobne sa mýlite. Naopak naučte sa umeniu nájsť to správne miesto kde sa dozviete odpoveď.

Rozprávajte 20% času, 80% počúvajte – počúvanie je najľahší spôsob ako si získať niekoho priazeň. Človeka rozhovoríte tak, že budete klásť tie správne otázky. Najľahší spôsob ako niekoho naštvať je hovoriť stále o sebe (zdravím moju mamku :P )

“Hovorte len vtedy keď veríte, že to prináša druhej strane pridanú hodnotu”

Končite rýchlo a často – Vraví sa: “Skúsiť treba všetko” Áno skúšajte, zistite čo vám aktivita prinesie, či vás baví. Zbavte sa balastu a vykašlite sa na to. Iba tak nájdete to čo vás skutočne napĺňa a v čom ste dobrí.

Miluj hejtera svojho – Winston Churchill povedal:

“Ak nemáš hejterov asi robíš niečo zle”

Uvedomte si, že nenávistné komentáre na vašu adresu takmer nikdy nie sú prejavom nenávisti voči vám ale neistoty tých čo vás hejtujú. Takže pravdepodobne robíte niečo dobre.

Čím skorej sa naučíte nebrať veci osobne tým lepšie – Bodka!

Vybudujte si vlastnú osobnú značku online -   Kúpte si domenu s vlastným menom. Napojte na ňu svoj blog, portfolio činností. Google vás posunie vyššie. Hlavne sa však odlíšite od miliónov ďalších študentov. Však koľko z nich má vlastný web? Veľa ich nie je. Ide o to, že kontrolujete to, čo sa o vás ľudia dozvedia keď si vás vygooglia. Na vytvorenie vlastnej stránky existuje super nástroj http://strikingly.com ja som si spravil profil túlavého ninju tak za pol hodku J


Čítajte knihy, ktoré vám zmenia život – odporúčam hlavne motivačnú literatúru, knihy o podnikaní a osobnostnom rozvoji. Nikde inde nenájdete toľko cenných a overených rád pokope. Moje naj knihy sú ReŠtart, Podnikateľský mýtus a Mních, ktorý predal svoje Ferarri.

Vyberajte si veľmi dobre koho rady si vezmete k srdcu – v dnešnej dobe je kopa radcov. No internet je aj plný balastu a bullshitu. Preto si veľmi dobre vyberajte od koho si necháte poradiť. Nechajte si poradiť len od a) niekoho kto dosiahol to čo chcete dosiahnuť vy b) trochu starsích kolegov ktorí vás inšpirujú c) vlastnej guráže :D

Pamätajte:

“Najlepší mentori kladú ťažké otázky, nie dávajú jasné odpovede”

Nesťažujte sa – Svet je plný utrpenia. Pravdepodobne veľká väčšina ľudí okolo vás trpí viac ako vy. Keď sa budete chcieť sťažovať zastavte sa. Porozmýšľajte prečo sa cítite tak ako sa cítite a porozmýšľajte ako to zmeniť

Zahrajte to na študentskú kartu – Predstavujte sa v štýle: “Ahoj, ja som…, študujem na EF UMB” Ľudia majú veľmi radi študákov a ochotne im pomôžu


Vyžmýkajte z toho čo sa dá – Mnoho ľudí vníma Vysokú školu ako niečo za čo si musia zaplatiť a vďaka tomu získajú titul. To je obrovský omyl. VŠ je ideálne miesto na začatie podnikania, naštartovanie svojej kariéry, alebo nájdenie pracovného miesta.

Zvyšné rady nájdete v pôvodnom článku TU J Alebo v nie úplne dokonalom preklade cez Google.Translate (Klik)

Tak čo? Ako ste na tom vy? Súhlasíte? Učíte sa na VŠ aj inde ako v triede?



Zdroj obrázku

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára