Horný featrebox

sobota 2. novembra 2013

Ako recyklovať kvalitný obsah

Ahojte!

Viem, že je veľmi ťažké tvoriť kvalitný obsah. Je takmer nemožné uhádnuť, čo sa ľuďom bude páčiť a čo nie. Ale ste to práve vy, kto by to mal mať prehľad o záujmoch vašej komunity. Ak im správne načúvate, ste jedným z nich, tak by to malo ľahké. Čo sa páči vám malo by sa páčiť aj im.

Jedným zo spôsobov ako tvoriť viac kvalitného obsahu je rozsekať jeden poriadny. Druhý je ešte jednoduchší a prirodzenejší. Ja ho nazývam recyklácia.


Prečo recyklovať svoj obsah?

Je vysoko pravdepodobné, že to čo sa vašim fans páčilo raz, tak sa im bude páčiť aj druhý krát. Možno tretí. Nie nadarmo sa hovorí opakovanie je matka múdrosti. Dôležité je ale rešpektovať tú ktorú platformu a jej zákonitosti. 

Predstavte si, že ste práve na net zavesili nejaký veľmi kvalitný obsah. V priebehu dňa sa pod ním strhne búrlivá diskusia. Lajky sa len tak hrnú a vďaka zdieľaniam máte aj plno zobrazení. No nič netrvá večne ( ani láska k jednej slečne). Ako z toho vyťažiť čo naviac?


Ako recyklovať svoj obsah?

Dajme si príklad, že ste postli video z konferencie na ktorej ste prednášali. Počas talku ste sa podelili o kopu zaujímavých myšlienok. No jedna z nich rezonovala najviac. Čo tak rozsekať toto cca hodinové video na pár minútové intervaly? Potom ich môžete s odstupom času zverejňovať.

Ak sa jedná len o múdre vety tak tie môžu byť skvelým podkladom pre nejaký pekný obrázok s citátom. A pravý hák tomu zasadíte vtedy, keď do obrázku umiestnite hyperlink na článok. 

Čo bude obsahom článku? V podstate len do písomnej podoby prevediete to, čo ste povedali vo videu. Doplňte to o pútavý obkec, dodajte ešte väčšiu pridanú hodnotu a...

Vualá. Miesto jedného videa z konferencie máte razom celý zrecyklovaný balík (Dlhé video, krátke video, obrázok s citátom, článok). Síce ste ako farár a stále točíte o tom istom dokola, len vždy inými slovami. Ovečky sú nažive aj vlk je sýty.

Príklad z praxe?


Gary Vaynerchuk zverejnil toto interview . V ňom naviac zarezonovala myšlienka z 19. minúty – všetci sme mediálne spoločnosti 



Pretransformoval ho aj do podoby článku: 


A na ten poukázal obrázkom (tu mu chýba hyperlink, ale nechal ho v popise obrázku :D )


Naučili ste sa niečo vďaka článku? Zazdieľajte ho s priateľmi.
Budem vám veľmi vďačný

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára