Horný featrebox

utorok 27. novembra 2012

Vďačnosť a ako ju pravidelne dosahovať

Vďačnosť! Jeden z najjednoduchších a pritom najúčinnejších spôsobov ako dosiahnuť šťastie. Osobne nič lepšieho nepoznám. Kedy sme vďační? 


Vďační sme na potápajúcej sa lodi za záchrannú vestu. Poteší nás keď nám niekto cudzí podrží dvere, keď sme obvešaní nákupom a ledva ho nesieme. Šťastie a vďaku v nás vyvolá pohľad na úprimný úsmev po „dni blbec.“ Vďačíme za kabát keď je zima a čajík keď sme chorí. Keď ste osamelí a niekto vám zavolá. Úžasný pocit. Vďačnosť je tu pre nás dokonca aj vtedy keď si myslíme, že nikoho a nič nemáme. Pretože vo svete je tak veľa ľudí a vecí ktoré nám v živote skrížia cestu. Vďačnosť nám umožňuje nazerať na svet pozitívnejšie. 
zdroj: http://mansiverma.blogspot.sk/


Ľudia ktorí sú vďační za udalosti a skúsenosti z minulosti, ktorí oslavujú úspechy namiesto toho aby sa zameriavali na prehry alebo sklamania, sú často oveľa viac spokojní so súčasnosťou“ 



Z knihy „Living Life as a Thank You: My Journal, ktorá obsahuje praktické cvičenia a inšpiratívne príbehy, ktoré pomáhajú rozvoju vďačnosti. Tu sú tri z nich: 



Nájdite si symboly vďačnosti 


Používajte isté miesta, ľudí alebo veci aby vám symbolizovali vašu vďaku za niečo. Ako to máte chápať? Vždy keď prejdete okolo a zbadáte tieto symboly spomeňte si na niečo konkrétne za čo ste vďační. 



Napríklad ja keď som bol na prijímačkách v BB veľmi mi chýbala moja vtedajšia priateľka Sash (úžasná žena). Bol som osamenlý. Všade boli tabuľe obmedzujúce rýchlosť a veľa autobusov. Odvtedy vždy keď som videl 40ku a autobus spomenul som si na Sašu. A bol som vďačný, že tam niekde je niekto kto ma ľúbi. 


Používajte svoj nos 


zdroj: photographyblogger.net
„ Niekedy neexistuje lepšie riešenie na všetky problémy v našom živote ako zastať a privoňať si k ružiam!“ Často zabúdame, že aj tie najmenšie a najjednoduchšie veci vnášajú potešenie do našich životov. Jednou z tých jednoducho geniálnych vecí sú vône. Vône dokážu zlepšiť náladu a ukľudniť nás keď sme stresovaní. Napríklad levanduľová je ukľudňujúca a citrusová vôňa nás nabíja energiou. 



Osobne milujem vôňu ranného chladného vzduchu v Bystrici. Ako studí a povzbudzuje zároveň. Zmeska smradu z Biotiky a vône rozkvitajúcich stromov prebudí aj mŕtvolu. Spravte si zoznam vašich obľúbených vôní. Použite aspoň sedem. Buďte kreatívny. Vyberte tie najrôznorodejšie. Keď budete zasa mimo, bude sa vám zdať, že všetko je nanič a nikto vám nepomôže, spomeňte si na ne. Vytiahnite ich, nadýchajte sa ich a poriadne si ich vychutnajteJ 



Spravte si príručku vďačnosti 


Vyrobte si svoju príručku vďačnosti. Vystrihnite si obrázky prírody a miest ktoré sa vám páčia a ukľudňujú vás. Napíšte si do nej citáty a vyjadrenia ktoré vás inšpirujú. Tak aby kedykoľvek do prírurčky nazriete aby ste si spomenuli za čo ste vďační a čo vás robí šťastnými. Ja na toto používam Twitter. Mám nafollowovaných ľudí ktorí sú optimistickí a často zverejňujú motivačné citáty. Keby som retweetol všetky ktoré sa mi páčia a inšpirujú ma tak by som nič iné nerobil. 



Vďačnosť je mocná čarodejnica



Nezabúdajte! Vďačnosť je mocná čarodejnica. Naučiť sa byť vďačný každý deň vôbec nie je ťažké, ale tie výsledky! Vďačnosť prinesie pokoj a radosť do vášho života. Toto vôbec neznamená, že musíte neustále nosiť ružové okuliare. Občas sa proste musíte schúliť do klbka, zatiahnuť záclony a ľahnúť si. To je v poriadku. Vďačnosť neznamená, že musíte zahodiť za hlavu všetky vaše pocity. 


Rozvoj vďačnosti je o tom, že ste šťastní za všetky dary ktoré vám život nadelil. Čokoľvek od lásky a podpory, cez šálku chutnej kávy až po starú vŕbu ktorá vám rastie na dvore, pod ktorou si čítate obľúbenú knižku. Nebodaj film, ktorý vás vždy rozosmeje. Ja som to na mojej starej stránke riešiel TYB (Thank You Boardom) kde som spisoval čo ma ten ktorý deň potešilo a rozveselilo. 


Vďačnosť nám môže pomôcť zmeniť náš strach na odvahu, náš hnev na odpustenie, samotu na príslušnosť k niečomu väčšiemu, a naše utrpenie na ponaučenie“ 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára